Σάββατο 3 Μαΐου 2014

The jigsaw puzzle mystery book project

 
Με αφορμή την επαφή των μαθητών της Ε με τις ιστορίες μυστηρίου στο κεφάλαιο 7 του σχολικού βιβλίου σχεδιάστηκε το ακόλουθο project που σαν στόχο είχε την περαιτέρω διερεύνηση, εμβάθυνση, εξοικείωση με το είδος αυτό.    



Αρχικά οι μαθητές σχημάτισαν μόνοι τους τις ομάδες εργασίας και δανείστηκαν ένα βιβλίο μυστηρίου. Οι ομάδες που διαμορφώθηκαν δανείστηκαν τα ακόλουθα βιβλία:

1) Oμάδα Α (Αθανάσιος- Σοφία): Ιnspector Holt gets his man (John Tully, Collins English Library)



2) Oμάδα B (Ναυσικά, Γεωργία, Αλεξάνδρα) : Murder at Mortlock Hall (Donald Dallas, Heinemann New Wave Readers)
 

3) Oμάδα Γ (Ντέμη, Αυγή, Εμαννουήλ, Κώστας): K's first case (L G Alexander, Longman)


4) Ομάδα Δ (Κίμωνας, Νικόλας, Κωνσταντίνος, Μάρκος): Inspector Holt: Cats in the dark (Tully, Nelson readers)


5) Ομάδα Ε (Καρίνα, Θανάσης, Γιώργος): Inspector Thackeray investigates (James and Mullen, Longman Originals)



6) Oμάδα ΣΤ (Βασιλική, Αναστασία): Inspector Holt: The bridge (Tully, Nelson readers)


Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης εκλήθησαν να αναλύσουν το βιβλίο με τη βοήθεια κάποιων γραφικών βοηθημάτων (graphic organisers). Πιο συγκεκριμένα, στο ακόλουθο φυλλάδιο κατέγραψαν μέσα στο μεγεθυντικό φακό, στο σημείου του γυαλιού, το υπό διερεύνηση μυστήριο και πάνω στο χερούλι το σκηνικό (setting), το χώρο και το χρόνο, δηλαδή, που λαμβάνει χώρα η ιστορία.
 


Επιπλέον, χρησιμοποίησαν τα ακόλουθα ίχνη για να εντοπίσουν τον ένοχο. Στο σημείου του τακουνιού σημείωσαν το όνομα του χαρακτήρα που θεωρούν ύποπτο και στο πάνω μέρος του παπουτσιού σημαντικές πληροφορίες για τον χαρακτήρα που τον καθιστούν ύποπτο.



Στην πορεία της ανάγνωσης συμπλήρωσαν έναν πίνακα με τους χαρακτήρες που θεωρούσαν ύποπτους, επεσήμαναν τους λόγους και τσέκαραν ένα κουτάκι δίπλα στο όνομα ενός χαρακτήρα στην περίπτωση που έπαυε να είναι ύποπτος.
 


Στο φυλλάδιο που ακολουθεί περιέγραψαν πώς τελειώνει ένα κεφάλαιο και καταχώρησαν την πρόβλεψή τους σχετικά με το τι θα γίνει στο επόμενο.
 

 
Στην παρακάτω κλειδαριά, στην απόπειρά τους να "ξεκλειδώσουν" το μυστήριο, κατέγραψαν πώς λύθηκε.

 


Στη συνέχεια κράτησαν σημειώσεις με τη βοήθεια των ακόλουθων φυλλαδίων. Κάθε ένα από τα 8 κομμάτια θα μετατραπεί σε μια παράγραφο που θα κολλήθει στο πίσω μέρος ένος από τα 8 κομμάτια παζλ. Κάθε παράγραφος αντιπροσωπεύει ένα στοιχείο της ιστορίας.

Αναλυτικότερα:

1o κομμάτι παζλ: περιλαμβάνει τον τίτλο του βιβλίου, το όνομα του συγγραφέα και μια εικόνα του εξώφυλλου του βιβλίου. 

2ο κομμάτι παζλ: περιλαμβάνει το σκηνικό του βιβλίου (setting), το χώρο και το χρόνο που λαμβάνει χώρα η ιστορία.            
                                                                          


3ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές περιγράφουν τους χαρακτήρες που απαντώνται στην ιστορία.
 


4ο κομμάτι παζλ: επισημαίνεται το μυστήριο προς επίλυση.
5ο κομμάτι παζλ: αναφέρονται τα στοιχεία που συνέβαλαν στη λύση του μυστηρίου αλλά και τυχόν παραπλανητικά που αποπροσανατόλισαν προς στιγμή τους ντετέκτιβ.    
6ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές εξιστορούν την αρχή της ιστορίας. 
                                                                   




7ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές εξιστορούν τα γεγονότα στη μέση της ιστορίας.
 


8ο κομμάτι: οι μαθητές εξιστορούν το τέλος της ιστορίας και συγκεκριμένα αναφέρουν τη λύση του μυστηρίου και το κίνητρο του δράστη.  
 


Τέλος, με την πολύτιμη συμβολή της κας Ελπίδας Δημόγιαννη, μετατρέψαμε έξι διαφορετικά μακετόχαρτα σε 8 κομμάτια πάζλ με εσοχές και εξοχές, πάνω στα οποία η κάθε ομάδα κατέγραψε τα παραπάνω στοιχεία τις ιστορίας. Η επιλογή του πάζλ έγκειται στη λογική του ότι συναρμολογώντας κανείς τα κομμάτια του οδηγείται στη λύση του μυστηρίου.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου