Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Famous historical figures: Harriet Tubman

Harriet Tubman (1822- 10 Μαρτίου 1913)
Οι μαθητές μαθαίνουν για μια πρώην σκλάβα που βοήθησε εκατοντάδες Αφρο-αμερικανούς να αποκτήσουν την ελευθερία τους.

Γεννημένη σκλάβα η Harriet Tubman διέφυγε στην Pennsylvania- μια ελεύθερη πολιτεία που η δουλεία ήταν απαγορευμένη- το 1849. Στη συνέχεια βοήθησε την οικογένειά της και άλλους σκλάβους να διαφύγουν προς την ελευθερία. Δουλεύοντας στον Υπόγειο Σιδηρόδρομο (Underground Railroad), που δεν ήταν αληθινός σιδηρόδρομος, αλλά ένα μυστικό δίκτυο από ανθρώπους και ασφαλή μέρη, επέστρεψε με κίνδυνο τη ζωή της πάνω απά 19 φορές στο Νότο και έσωσε πάνω από 300 δούλους οδηγώντας τους στις ελεύθερες πολιτείες του Βορρά. Μάλιστα την αποκαλούσαν και Μωυσή καθώς οδήγησε εκατοντάδες Αφρο-Αμερικανούς στη Γη της Επαγγελίας. Τέλος, δούλεψε ως μαγείρισσα, νοσοκόμα και κατάσκοπος κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου.


Στα πλαίσια της προσέγγισης της Harriet Tubman, ετοίμασα για τους μαθητές μια power point παρουσίαση σαν μια εισαγωγή στην Αμερικάνικη δουλεία και συζητήσαμε τι σήμαινε να είναι κανείς δούλος, πώς μπορούσε να το σκάσει, τι κινδύνους αντιμετώπιζε κτλ.


Στο μάθημα των Εικαστικών με την κα. Ελπίδα Δημόγιαννη, οι μαθητές κατασκεύασαν δύο τρισδιάστατους χάρτες που απεικονίζουν ο μεν ένας δουλεμπορικά πλοία που διασχίζουν τον Ατλαντικό και ο δε άλλος διάφορες διαδρομές στον Υπόγειο Σιδηρόδρομο.



Επιπλέον, σε επόμενο μάθημα, διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο που εξιστορεί την φυγή κάποιων σκλάβων προς την ελευθερία που υποσχόταν ο Βορράς και την πολύτιμη συμβολή του Υπόγειου Σιδηρόδρομου.

 
Στη συνέχεια οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο εργασίας, όπου υποθετικά ήταν οι ίδιοι φυγάδες στο δρόμο προς την ελευθερία και καλούνταν να καταγράψουν τα συναισθήματά τους σε κάθε σταθμό του ταξιδιού τους προς τον Βορρά.
 


Σε επόμενη διδακτική ώρα, οι μαθητές παρακολούθησαν την προβολή της ακόλουθης ταινίας κινουμένων σχεδίων που παρουσιάζει τη ζωή της Harriet Tubman.

 
Κατόπιν, με την ολοκλήρωση της προβολής, εκλήθησαν σε ομάδες να συμπληρώσουν φυλλάδια εργασίας πάνω σε όσα παρακολούθησαν.
 


Ως εργασία για το σπίτι δόθηκε στους μαθητές το παρακάτω φυλλάδιο, όπου έπρεπε να συμπληρώσουν λίγα λόγια για την εμφάνιση ή τον χαρακτήρα της εν λόγω προσωπικότητας, τα επιτεύγματα και σημαντικά γεγονότα στη ζωή της και τέλος, τι αισθάνονται για εκείνη.
 


Σε άλλο μάθημα, οι μαθητές άκουσαν ένα τραγούδι για την Harriet Tubman και έπρεπε σε ομάδες να συμπληρώσουν τους στίχους που έλειπαν.
 

 


Έχοντας διαβάσει τα ακόλουθα βιβλία


α)της απένειμαν μετάλλια τιμής
 


β)σχεδίασαν νομίσματα και γραμματόσημα με τη μορφή της
 


γ) έφτιαξαν κάρτες σαν κι αυτές που κάνουν συνήθως συλλογή και ανταλλάσσουν τα παιδιά
 


δ) απεικόνισαν σε φιλμ σημαντικές στιγμές της ζωής της
 


ε) και τέλος, ετοίμασαν ένα biography box, ένα κουτί, δηλαδή, από δημητριακά, το οποίο έντυσαν με λευκό χαρτί και διακόσμησαν με εικόνες της, γεγονότα από τη ζωή της, διάσημα λόγια της (quotes), γραμμή του χρόνου (timeline) με σταθμούς της ζωής της κτλ.

 


Εν συνεχεία οι μαθητές συμπλήρωσαν την ακόλουθη φόρμα, η οποία τους βοήθησε να κρατήσουν σημειώσεις για τη ζωή της διάσημης ιστορικής προσωπικότητας που μελετούν.
 


Με την πολύτιμη συνεργασία της καθηγήτριας των Εικαστικών κ. Ελπίδας Δημόγιαννη, τα παιδιά της ΣΤ’ κατασκεύασαν μια ολόσωμη φιγούρα/ εκδοχή της Harriet Tubman. Στην μπροστινή πλευρά της μπλούζας της κόλλησαν ένα biography report που συνέθεσε μια ομάδα μαθητών στην τάξη, βασιζόμενοι στις παραπάνω φόρμες που είχαν ήδη συμπληρώσει. Στο εσωτερικό της ζακέτας της κόλλησαν φωτογραφίες της Harriet Tubman και διάσημα λόγια της (quotes).

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου